زاکانی:

در قرارداد چین ۲۵ میلیون یورو به نفع ایران عمل کردیم 

شهردار تهران گفت: امروز سه هزار و ۲۰۰ اتوبوس داریم که دو هزار و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در خطوط فعال هستند و تا چند روز آینده به سه هزار و ۴۰۰ دستگاه می‌رسد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه خبر در خصوص قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی گفت: تردد در تهران به صورت ۶۶ درصد استفاده از وسایل شخصی و ۴۴ درصد استفاده از وسایل نقلیه عمومی است و علت آن هم عقب افتادگی تاریخی در نوسازی زیرساخت هاست.

وی با بیان اینکه در کشور هر ظرفیتی داشتیم دنبال کردیم تا خرید‌ها از داخل صورت بگیرد، به طوری که قرارداد سه هزار دستگاه اتوبوس منعقد شد، تصریح کرد: طبق مستندات تهران ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد. ۳۲ ماه پیش روز معرفی بنده به عنوان شهردار هزار و ۸۸۰ اتوبوس تحویل گرفتیم که ۸۸۰ دستگاه آن فعال بود. امروز سه هزار و ۲۰۰ اتوبوس داریم که دو هزار و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در خطوط فعال هستند و تا چند روز آینده به سه هزار و ۴۰۰ دستگاه می‌رسد.

زاکانی با بیان اینکه ۶ هزار ون تهران مربوط به ۱۷ سال قبل بود و ۷۲ هزار تاکسی در تهران نیز وجود داشت که بخش قابل توجهی از آن با فرسودگی روبه رو بودند، اظهار کرد: پیش از سفر به چین برای اجلاس «یک کمربند یک جاده» قرارداد سه هزار دستگاه اتوبوس شامل دو هزار دستگاه دیزلی و هزار دستگاه برقی منعقد شد. پس از حضور در اجلاس پیگیری‌هایی برای انعقاد قرارداد مترو داشتیم.

وی افزود: در سال ۱۳۹۶ قراردادی برای ۶۹۱ دستگاه واگن مطرح شده بود و تا سال گذشته این طرح باقی مانده بود. پیش از سفر ما وزارت کشور در سفری این قرارداد را عملیاتی کرد. پس از ۶ سال عقب افتادگی که مقصر آن دولت قبلی بود، دولت انقلابی و جهادی اقدام کرد.

وی در ادامه یادآور شد: هشت رام قطار مترو به صورت کامل، ۱۰ رام قطعات و مابقی به صورت انتقال تکنولوژی وارد می‌شود. ما در چین با شرکت مربوطه اقدام به مذاکره کردیم و با پشتیبان مالی طرح نیز هماهنگی‌ها را انجام دادیم و قرارداد ۲۴ تا ۲۷ ماهه به ۱۲ تا ۱۴ ماه کاهش یافت و یک سال به نفع ایران شد.

زاکانی همچنین تصریح کرد: سهم اولیه ما دریافت شده بود و به همین دلیل یک سال به نفع ایران تمام شد. با مذاکره با چینی‌ها ۷.۵ میلیون یورو تکنولوژی ساخت بوژی را به ما دادند و مکلف شدند توسعه واگن سازی را برای ما انجام دهند. 

ما به دنبال داخلی سازی بهترین قطعات هستیم

شهردار تهران با بیان اینکه این اقدام یک جهش برای داخل است، یادآور شد: میزان ساخت بوژی را برای کشور جلو انداختیم و ۲۵ میلیون یورو به نفع ایران تمام شد و فضای جدیدی برای خدمت در کشور فراهم شد. ۶۳۰ دستگاه نیز به ۷۹۱ دستگاه واگن رسید. نمونه کامل یک به یک خردادماه ساخته و در اواخر سال واگن‌ها وارد کشور خواهد شد. ما به دنبال داخلی سازی بهترین قطعات هستیم و به سمت تزئینات نرفته ایم. بنده آمده ام که مردم را خوشحال کنم و با وجود صدا‌هایی که شنیده می‌شود، ما توجهی به آن نداریم و مردم باید بدانند چه اتفاقات بزرگی در کشور رخ می‌دهد.

وی با اعلام اینکه اولین رام داخلی با همکاری مپنا، جهاد دانشگاهی و شرکت واگن سازی به صورت ۸۵ درصد داخلی سازی در حال تکمیل و یک افتخار برای کشور است، خاطرنشان کرد: ما خطوط را راه اندازی کرده ایم. مردم سال‌ها در مترو با زحمت رو به رو بودند، چون کسی به فکر آنها نبود.

ما به ازای ۲۵ سال گذشته در ۳ سال آینده، واگن وارد کشور خواهد شد

زاکانی با بیان اینکه ساخت خط ۸ و ۱۰ سال قبل آغاز شد و خط ۹ هفته آینده آغاز خواهد شد، گفت: تمام خطوط مترو غیر از خطوط ۹ و ۱۰ فعال هستند و یک انقلاب در مترو به عنوان زیرساخت ایجاد خواهد شد. ما به ازای ۲۵ سال قبل در سه تا چهار سال آینده، واگن وارد کشور خواهد شد. اورهال واگن‌ها نیز قابل مقایسه با گذشته نیست.

قیمت‌های طرف چینی ارزان‌تر و کیفیت بالاتر بود

شهردار تهران با اشاره به حضور خود در چین به دعوت شهردار پکن، تصریح کرد: موضوع حمل و نقل، هوشمندسازی، زیست محیطی و پسماند از موضوعات بحث ما در چین بودند. امروز انقلابی در چین در این بخش‌ها صورت گرفته و این مباحث برای آنها دیگر موضوعیت ندارد. ما سعی کردیم هدف‌گذاری مالی در این سفر داشته باشیم. قیمت‌هایی که در ایران به ما داده شده بود با چین قابل مقایسه نبود. قیمت‌های چین ارزان‌تر و کیفیت بالاتر بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۰:۱۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
درودخدابراستادزاکانی عزیز،مرگ بربدخواهان کودنش.
Iran (Islamic Republic of)
محمد بازنشسته
۲۲:۳۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
حالا ایشان میگه به سود مردم و مملکت کار کرده.حالا کسی می‌تونه خلاف اونو صابت کنه و غیب نشه.هر کسی تونست ثابت کنه روحش شاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
برعکسش میشه کلاه سرمان کذاشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
لطفا اول قطار و واگن های مترو رو زیاد کنید بعد ایستگاه افتتاح کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
لطفا اول خیابانها را آسفالتش که دهن بازکرده را درست کنید که صدمه بوجود نیاد برای ماشینهای چینی و ترک نخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
لطفا آسفالت خیابان های تهران را رسیدگی و تعمیر کنید که دهن ماشین و موتور را سرویس کرده و ضرر میزنه به مردم و اینکه باعث تصادفات بی نظمی رانندگی توی لاینها میشود و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
يکی دو روز قبل يکی از خبرگزاری ها تیتر زده‌ بود که‌ چین در سال‌ قبل از کنار تحريم های ايران و روسيه ۱۰ میلیارد دلار بخاطر اینکه نفت با قيمت ارزان تر خريد کردند سود برده
الان کی برد کرده‌!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفته ۳۲۰۰ دستگاه اتوبوس داريم که‌ ۲۱۰۰ دستگاه آن فعال هستند به‌ عبارتی ۳۰ درصد به‌ هر دليلي غیر فعال
باید گفت اصلا آمار تعداد اتوبوس ها ۱۰ هزار دستگاه چه فایده وقتي ۳۰_۴۰ درصد آنها غیر فعال چه کمکی به‌ حال ترافیک حمل نقل داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
تو این مملکت هرکی بخواد کار کنه یه سری بی شرف که خودشون هیچ غلطی برای این مملکت نکردن ازش شروع میکنن ایراد گرفتن و بهش حمله میکنن! شورای شهر و شهردار قبلی که کلا کارشون تغییر اسم خیابونا بود
Netherlands (Kingdom of the)
مهدی
۰۹:۲۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
زاکانی یکی از مخهای مملکت ایران است با چین کمونیست تصفیه حساب کرد چقدر هم سود بردیم، احسنت آقای زاکانی تابحال حقتو حوردند وگرنه، ،،،،،،،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
۲۵ میلیون یورو ب نفع کشور و خدا میلیون یورو تو جیب چینی ها ??
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
یه فکری به حال این برچسب‌هایی که جلودرب منازل می چسبانند بکنید چهره شهر کوچه وزندگی روبهم ریخته هرچقدر هم پاره می کنیم وپاکی می کنیم باز فردای آن روز می چسبانند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
بزرگترین نفع برای مردم ایران همین شهردار شدن شما بود جناب زاکانی که به جای خدمت فقط مدام حاشیه سازی میکنی البته برای نزدیکانت اشتغال زایی هم کردی!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
خدا کنه راست بگید نه بعد دوران مسؤلیت گندش در بیاد چقدر به بیت‌المال ضرر و زیان وارد کردید نشه مثل کرسنت و بقیه قراردادها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
فعلا هر چه سریعتر اتوبوسها وارد بشه و مردم راحت بشن و این حرفا بمونه برا بعد از واردات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کدوم اتوبوس ویدئوی صحبتهای خانم سلیمانی عضو شورای شهر ببینید متوجه میشید چخبره حتی قراردادی در کار نیست که ایشون ازش به عنوان شبه قرارداد یاد کرد فقط ی تفاهم نامه هست که ارزش انچنانی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
در تجارت با چین هرجور حساب کنید باختید، نفت بده بجاش آشغالهای چین رو جارو کن بیار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
لطفاً از اتوبوس‌هایی که صندلی‌ها روبروی هم هستند و افراد چشم تو چشم می‌افتند استفاده نکنید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساخت مسکن چی شد؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Mohieddin
۲۳:۴۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جناب آقای مهندس ذاکانی مدیر پر اراده و با انگيزه ایی هستند ، خدا قوت ، در خصوص کار با چین تجربه کشورهای اروپا نشان میدهد علیرغم اینکه اتحادیه در بوق و کرنا می کتد که در برابر حمله اقتصادی چین ها دیوار بلند در اطراف قاره سبز می کشد و یا کشیده است اما هم ظاهری و هم زیر آبی هر کدام از کشورهای اروپای غربی برای مشارکت و یا سرمایگزاری شرکت های چینی در کشورشان بصف شده اند . همین چند هفته پیش اولاف شولتز صدراعظم آلمان در راس یک هیات اقتصادی در پکن التماس شراکت با شرکت های چینی را می کرد . کشور عزیزمان ایران می تواند در بیشتر پروژه های داخل چین و یا در ایران بصورت کنسرسیوم کار کند و حتی در صنایع خودرو سازی و یا پتروشیمی مشارکت داشته باشد و به بدین وسیله تا اندازه خیلی زیادی از حدر رفت نیروی انسانی متخصص و همچنین خام فروشی جلوگیری کرده باشد . چین پول دارد و آماده هر مدل ارتباط اقتصادی است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
شما فامیلی زاکانی رو درست بنویس بحث کارشناسی پیش کش! اینقدر نمیدونی که خود چین بزرگترین پیمانکار دنیاس بعد میگی ایران بره اونجا مشارکت کنه توی پروژه هاش!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جدی میفرمایید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
مافیای خودرو مخالف واردات مستقیم اتوبوس خارجی است و می خواهد خودش وارد کند و به اسم مونتاژی چند برابر سود کند
آخرین اخبار